Email: info@gigaserwer.pl
Phone: +48 12 307 02 00
  • Moje konto
  • Zarejestruj
  • O nas
  • Regulamin
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
Gigaserwer - sklep z serwerami
  • Mój koszyk: 0

    Razem: 0,00 zł

    Do kasy

  • Serwery
    • Serwery rack
    • Serwery AMD
    • Serwery Intel
    • Serwery small business
    • Serwery HPC
    • Serwery GPU
    • Serwery CCTV
    • Serwery tower
    • Serwery multinode
    • Serwery sieciowe
    • Serwery ARM
  • Stacje robocze
    • Stacje robocze GPU
    • Stacje robocze HPC
    • Stacje robocze do AI
    • Stacje robocze do renderowania
    • Stacje robocze AMD Threadripper
    • Stacje robocze CCTV
  • Storage
    • Serwery storage
    • Serwery storage NVMe
    • Macierze dyskowe SAN
    • Macierze All-Flash
    • Serwery plików
    • Serwery NAS
    • Półki dyskowe JBOD
  • Systemy GPU
    • Serwery do sztucznej inteligencji
    • Serwery deep learning
    • Serwery machine learning
    • Serwery NVIDIA GPU
    • Serwery AMD GPU
    • NVIDIA MGX Grace Hopper
    • Serwery NVIDIA HGX
  • Rozwiązania
    • Serwery AI
    • CCTV
    • Projektowanie CAD
    • Klaster GPU
    • NVIDIA vGPU
    • NVIDIA AI Enterprise Software
    • Multi-instance GPU (MIG)
    • Liquid cooling
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Serwery sieciowe
    • Serwery IoT
    • Klaster HPC
    • HPC Storage
    • Software-defined Storage (SDS)
    • OpenStack
    • Macierze obiektowe CEPH
    • Serwery ZFS
    • Serwery TrueNAS
    • Serwery Backup
    • GRAID Storage
    • Serwery do wirtualizacji
    • VMware
    • Kubernetes
    • Red Hat
    • Proxmox
    • Apache CloudStack
  • Podzespoły
    • Procesory
    • Pamięć ram
    • Płyty główne
    • Dyski twarde
    • Kontrolery raid
    • Karty graficzne
    • Zasilacze awaryjne ups
    • Sprzęt sieciowy
    • Oprogramowanie
    • Szafy serwerowe
    • Monitory
    • Obudowy i akcesoria
    • Zasilacze
    • Adaptery i akcesoria
    • Przełączniki i konsole kvm
    • Komputery
    • Napędy taśmowe
    • Chłodzenie wodne
    • Obudowa serwerowa
    • Płyty główne serwerowe
  • Supermicro
    • Supermicro
    • Płyty serwerowe intel
    • Płyty serwerowe amd
    • Obudowy serwerowe
    • Platformy serwerowe intel
    • Platformy serwerowe AMD
    • Platformy Nvidia Grace CPU
    • Platformy serwerowe ampere arm
    • Platformy blade
    • Switche supermicro
    • Karty rozszerzeń
    • Akcesoria
  • Usługi
    • Doradztwo informatyczne
    • Usługi informatyczne software
    • Wdrożenia
    • Bezpieczeństwo it
    • Administracja serwerami
    • Serwis
    • Chmura Obliczeniowa
    • Kr
  • Home
  • Serwery
    • Serwery rack
    • Serwery AMD
    • Serwery Intel
    • Serwery small business
    • Serwery HPC
    • Serwery GPU
    • Serwery CCTV
    • Serwery tower
    • Serwery multinode
    • Serwery sieciowe
    • Serwery ARM
  • Stacje robocze
    • Stacje robocze GPU
    • Stacje robocze HPC
    • Stacje robocze do AI
    • Stacje robocze do renderowania
    • Stacje robocze AMD Threadripper
    • Stacje robocze CCTV
  • Storage
    • Serwery storage
    • Serwery storage NVMe
    • Macierze dyskowe SAN
    • Macierze All-Flash
    • Serwery plików
    • Serwery NAS
    • Półki dyskowe JBOD
  • Podzespoły
    • Procesory
    • Pamięć ram
    • Płyty główne
    • Dyski twarde
    • Kontrolery raid
    • Karty graficzne
    • Zasilacze awaryjne ups
    • Sprzęt sieciowy
    • Oprogramowanie
    • Szafy serwerowe
    • Monitory
    • Obudowy i akcesoria
    • Zasilacze
    • Adaptery i akcesoria
    • Przełączniki i konsole kvm
    • Komputery
    • Napędy taśmowe
    • Chłodzenie wodne
    • Obudowa serwerowa
    • Płyty główne serwerowe
  • Supermicro
    • Płyty serwerowe intel
    • Płyty serwerowe amd
    • Obudowy serwerowe
    • Platformy serwerowe intel
    • Platformy serwerowe AMD
    • Platformy Nvidia Grace CPU
    • Platformy serwerowe ampere arm
    • Platformy blade
    • Switche supermicro
    • Karty rozszerzeń
    • Akcesoria
    • Kr
  • Home
  • Blog
  • Co to jest NVidia Reflex i Reflex 2?

Co to jest NVidia Reflex i Reflex 2?

2025-06-06

Masz wrażenie, że przeciwnik strzela szybciej, chociaż Ty kliknąłeś pierwszy? Twoje ruchy w grze wydają się spóźnione, mimo wysokiego FPS? To może być właśnie input lag – opóźnienie między Twoją akcją a reakcją gry na ekranie. W naszym artykule o NVIDIA Reflex wyjaśniamy, jak ta technologia skraca tę drogę. Pokażemy Ci, jak działa Reflex (1 i 2), kiedy go włączyć, kiedy lepiej wyłączyć, dlaczego zawodowcy mają na to własne zdanie, oraz jakie błędy najczęściej popełniają gracze podczas konfiguracji.

  • Jak działa NVIDIA Reflex (Reflex 1 i Reflex 2)
  • Kiedy warto włączyć Reflex, a kiedy go unikać?
  • Reflex ON vs ON + Boost – co wybrać?
  • Dlaczego zawodowi gracze wyłączają Reflex?
  • Najczęstsze błędy przy konfiguracji Reflex
  • Reflex 1 vs Reflex 2 – Co się zmieniło?
  • Reflex jako odpowiedź na input lag – co naprawdę zmienia?
  • Reflex: kompatybilność w grach i sprzęcie
    • Jak włączyć NVIDIA Reflex – krok po kroku:
    • Dodatkowe wskazówki:

Jak działa NVIDIA Reflex (Reflex 1 i Reflex 2)

NVIDIA Reflex to technologia, która skraca czas między kliknięciem myszki a reakcją na ekranie. Działa na poziomie silnika gry, sterownika i GPU – eliminując zbędne kolejki renderingu oraz optymalizując moment rozpoczęcia przetwarzania klatki. W trybie Reflex 1 chodziło głównie o redukcję „render queue”. Reflex 2 idzie dalej: mierzy precyzyjnie end-to-end system latency (łącznie z myszką i ekranem) i integruje się głębiej z silnikiem gry.

Nowy Reflex 2 wykorzystuje System Latency Indicator i NVIDIA LDAT (Latency Display Analysis Tool), które umożliwiają analizę i optymalizację w czasie rzeczywistym. Współpracuje z monitorami G-Sync i częstotliwościami nawet 360 Hz – ale jego efekty są zauważalne już przy 144 Hz, jeśli konfiguracja jest poprawna.

Kiedy warto włączyć Reflex, a kiedy go unikać?

Reflex jest skuteczny w grach e-sportowych, gdzie każda milisekunda wpływa na wynik: CS2, Valorant, Apex Legends. Warto go włączyć, gdy grasz na wysokim FPS, a Twoje GPU nie jest przeciążone – wtedy opóźnienia da się spłaszczyć do minimum.

Kiedy unikać? Jeśli grasz w tytuły mniej dynamiczne, masz niestabilny FPS albo Twoje GPU już ledwo wyrabia – wówczas Reflex może paradoksalnie zwiększyć input lag. W takim przypadku system i silnik gry tworzą więcej opóźnień, próbując „utrzymać” optymalizację.

---

Reflex ON vs ON + Boost – co wybrać?

  • Reflex ON – optymalizuje kolejkę renderowania i synchronizację. Idealny, gdy GPU jest umiarkowanie obciążone. To „bezpieczna opcja” dla większości graczy.
  • Reflex ON + Boost – dodatkowo wymusza wyższe zegary GPU nawet przy niskim obciążeniu. Dzięki temu system szybciej odpowiada na akcje użytkownika, zwłaszcza gdy FPS spada lub gra ogranicza użycie GPU.

Ale uwaga: Boost zwiększa zużycie energii i może wprowadzać niestabilność na niektórych systemach. Dlatego przy niskich temperaturach lub na laptopach – lepiej testować oba tryby.

Dlaczego zawodowi gracze wyłączają Reflex?

Bo w niektórych tytułach, jak Counter-Strike 2, Reflex potrafi zafałszować rytm gry. Profesjonalni gracze polegają na mikrotimingach – muszą wiedzieć dokładnie, kiedy ich kliknięcie wywoła efekt. Reflex, próbując „pomóc”, może ten rytm zniekształcić. W efekcie:

  • strzał jest odrobinę „przed ekranem”,
  • czucie gry staje się mniej przewidywalne.

Czasem też Reflex gryzie się z niektórymi konfiguracjami G-Sync + FPS Cap, co powoduje nieregularny frametime. Dla zwykłego gracza to niezauważalne, dla pro – to jak różnica między headshotem a porażką.

Najczęstsze błędy przy konfiguracji Reflex

  1. Włączony Reflex + brak limitu FPS + brak G-Sync – efekt? Tearing i nieregularne opóźnienia.
  2. Reflex ON + Boost na karcie, która ledwo daje radę – zamiast lepiej, jest gorzej.
  3. Brak synchronizacji z monitorem (zły tryb G-Sync/FreeSync) – Reflex wtedy działa „po ciemku”.
  4. Wysokie ustawienia graficzne + Reflex – GPU tworzy korek, którego Reflex nie wyczyści.

A najbardziej klasyczny błąd? Włączenie Reflex, ale zostawienie V-Sync na OFF lub ON (nie Fast) – i wtedy zamiast płynności mamy slideshow z opóźnieniem.

Reflex 1 vs Reflex 2 – Co się zmieniło?

Reflex 2 nie tylko skraca czas reakcji, ale także pozwala go zmierzyć i dynamicznie zarządzać. Czym więc dokładnie różni się od pierwowzoru? Zobacz porównanie poniżej.

FunkcjaReflex 1Reflex 2
Redukcja opóźnień Redukuje kolejkę renderowania i synchronizuje timing GPU/CPU Dodatkowo mierzy pełne opóźnienie systemowe i dynamicznie optymalizuje klatki
Obsługa pomiaru latencji Brak zintegrowanego miernika Wbudowany system latency monitor (przez LDAT lub Reflex Analyzer)
Tryby działania ON, ON + Boost ON, ON + Boost + opcjonalne automatyczne dostosowanie w grach
Wymagania sprzętowe GPU RTX 20/30/40, kompatybilna gra GPU RTX 30/40, monitor G-Sync z Reflex Analyzer, mysz Reflex
Zastosowanie E-sport, casual gaming, poprawa responsywności Profesjonalna analiza opóźnień, sprzętowe testy, turnieje

 

Reflex jako odpowiedź na input lag – co naprawdę zmienia?

W osobnym artykule wyjaśnialiśmy, czym jest input lag – to właśnie tam Reflex został wskazany przez nas jako jedno z realnych rozwiązań tego problemu. Powtórzmy: input lag to suma opóźnień pomiędzy Twoją akcją (np. kliknięciem myszki), a momentem, gdy efekt tej akcji pojawia się na ekranie.

NVIDIA Reflex skraca tę drogę, ale też ją porządkuje. W trybie Reflex On gra zaczyna ściślej współpracować z GPU, ograniczając kolejkę klatek i poprawiając timing. Z kolei Reflex On + Boost dorzuca dodatkową moc CPU, co pomaga zwłaszcza wtedy, gdy procesor nie nadąża z dostarczaniem danych do karty graficznej.

No i weźmy pod uwagę, że Reflex 2 idzie o krok dalej – nie tylko optymalizuje, ale też mierzy i analizuje opóźnienia na każdym etapie. Dzięki Reflex Analyzer widzisz na wykresie, czy problem leży po stronie myszy, CPU, GPU, czy może synchronizacji monitora. Reflex 2 nie jest więc wyłącznie narzędziem dla graczy – to także debugger input laga, który pozwala dokładnie zrozumieć, dlaczego Twoje strzały są „spóźnione”. Razem z G-Sync i dobrze dobranym limitem FPS, Reflex tworzy środowisko niemal pozbawione zauważalnych opóźnień – ale pod warunkiem, że jest dobrze ustawiony.

Reflex: kompatybilność w grach i sprzęcie

Skoro wiesz już, jak działa technologia NVIDIA Reflex, warto przyjrzeć się, gdzie i jak właściwie możesz z niej skorzystać. W teorii „wystarczy włączyć Reflex”, to w praktyce – jak zwykle – nie wszystko jest tak proste. Reflex nie jest uniwersalnym przełącznikiem na „zero opóźnień” we wszystkich grach i na każdym sprzęcie. Niektóre wymagania są twarde jak kamień, inne – zaskakujące.

Zacznijmy od gier. Reflex nie działa we wszystkich tytułach – potrzebne jest natywne wsparcie w silniku gry. Lista kompatybilnych tytułów jest całkiem pokaźna (FPS-y i esportowe tytuły dominują), ale jeśli gra nie wspiera Reflexu, to nawet najlepsza karta graficzna nie „wyczaruje” tej funkcji z powietrza. Przykład? Valorant – wspiera. Skyrim – nie.

Do pełnego działania Reflex potrzebujesz:

  • kompatybilnej karty graficznej NVIDIA (serii RTX lub GTX od 900 wzwyż),
  • gry, która ma implementację Reflex API,
  • opcjonalnie: monitora z G-Sync (Reflex Analyzer) i myszy z obsługą pomiaru opóźnień – jeśli chcesz mierzyć latency end-to-end.

I tu pojawia się haczyk: Reflex może być aktywny, ale niekoniecznie przynosi efekt, jeśli:

  • masz bardzo niskie FPS-y (poniżej odświeżania monitora),
  • gra i tak nie generuje wysokiego input laga,
  • lub twój system nie pozwala na eliminację buforowania klatek (np. aktywny V-Sync bez limitu FPS).

Rozumiesz? Samo „włączenie Reflex” nie gwarantuje poprawy. Potrzebne są wszystkie tryby po stronie gry i sprzętu, które zadziałają w tandemie – tylko wtedy możesz realnie liczyć na widoczne zmniejszenie input laga i responsywniejszą rozgrywkę.

Jak włączyć NVIDIA Reflex – krok po kroku:

  1. Uruchom grę, która obsługuje NVIDIA Reflex (np. Valorant, Apex Legends, Fortnite, Warzone, CS2 – ale nie wszystkie gry go mają).
  2. Przejdź do ustawień graficznych lub zaawansowanych.
  3. Znajdź opcję NVIDIA Reflex Low Latency:
    • Możliwe wartości:
      • Off – wyłączony
      • On – standardowy tryb
      • On + Boost – dodatkowy „boost” dla CPU przy niskiej wydajności
  4. Wybierz odpowiednią wartość w zależności od sytuacji:
    • On – zalecany dla większości graczy.
    • On + Boost – szczególnie przydatny, jeśli procesor jest ograniczeniem (bottleneck CPU) lub grasz na laptopie.

Dodatkowe wskazówki:

  • Nie trzeba nic robić w sterownikach NVIDIA – Reflex działa niezależnie od ustawień panelu sterowania.
  • Monitor i mysz z Reflex (opcjonalne) umożliwiają tylko pomiar input laga – nie są wymagane do działania samej technologii.
  • Reflex najlepiej działa w połączeniu z:
    • G-Sync (lub FreeSync)
    • włączonym V-Sync
    • FPS capem ustawionym kilka klatek poniżej częstotliwości odświeżania (np. 141 FPS na monitorze 144 Hz)

Jeśli nie widzisz opcji Reflex – upewnij się, że gra jest aktualna i obsługuje tę funkcję, a Twoja karta graficzna to GeForce GTX 900 lub nowsza (dla Reflex 1) lub RTX 40xx (dla Reflex 2).

Ostatnie

Rack i Blade - czym są, co je łączy i dzieli?

2025-06-07

Czym jest NVIDIA ChatRTX i do czego służy?

2025-06-07

Najczęściej polecane dystrybucje Linuksa – co wybrać i dlaczego?

2025-06-07

Jaka karta pamięci do Nintendo Switch?

2025-06-07

Jaka karta pamięci do Nintendo Switch 2?

2025-06-07

Co to jest Opóźnienie (input lag)?

2025-06-06

Co to jest NVidia Reflex i Reflex 2?

2025-06-06

V-Sync, G-Sync, FreeSync na brak laga

2025-06-06

Stacja robocza – kluczowe cechy i dobór podzespołów

2025-06-06

Jak dobierać podzespoły do stacji roboczych?

2025-06-06

Tower, Rack i Blade – różne podejścia do budowy serwera

2025-06-06

Co to jest Hosting SEO?

2025-06-05

Czym jest Reseller Hosting i jak działa?

2025-06-05

Sprzęt niezbędny do uruchomienia serwera (on-premise lub pod kolokację)

2025-06-05

Monitorowanie parametrów komputera w czasie rzeczywistym (FPS, CPU, GPU, RAM)

2025-06-05

Moje konto

  • Zaloguj
  • Zarejestruj
  • Koszyk zakupów

Informacje

  • O nas
  • Referencje
  • Pliki
  • Kontakt

Nasze usługi

  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gwarancje i zwroty
  • Dostawa i płatności

Kontakt z nami

  • ul. Myślenicka 95
    30-698 Kraków
  • Email: info@gigaserwer.pl
  • Phone: +48 12 307 02 00
  • Regulamin zakupów
  • Zamówienia i zwroty
  • Kontakt z nami
Copyright © Gigaserwer Sp. z o.o. Made by Inventcom
Płatność kartą Visa Płatność kartą Mastercard