Razem: 0,00 zł
Wizualizacja motoryzacyjna z wykorzystaniem karty graficznej NVIDIA RTX A6000
Inżynierowie, projektanci czy artyści coraz częściej sięgają po możliwości, jakie niesie za sobą nowoczesna technologia i przy jej pomocy starają się odpowiedzieć na współczesne oczekiwania rynku oraz klientów. Doskonałym przykładem może być najnowsza karta graficzna NVIDIA RTX A6000, która została zaprojektowana w taki sposób, by przyspieszyć fotorealistyczne renderowanie i w ten sposób usprawnić pracę przy projektowaniu nowoczesnych budynków czy samochodów przyszłości. Jak karta NVIDIA wspiera wizualizację motoryzacyjną? Odpowiadamy!
Na czym polega wizualizacja motoryzacyjna?
Renderowanie (ang. rendering) w grafice 3D to nic innego jak obrazowanie czy prezentowanie. To złożony proces, który pozwala przenieść stworzony model lub koncepcję do formy trójwymiarowego obrazu – statycznego lub w formie animacji. I choć mogłoby się wydawać, że jest to zadanie stosunkowo proste, szczególnie dla wprawnego grafika czy artysty, rzeczywistość pokazuje, że jest zupełnie inaczej. Uwzględnienie załamań światła, cieni, odbić, tekstur, faktur i kolorów jest niezwykle wymagającym i czasochłonnym procesem. Celem jest bowiem jak najbardziej atrakcyjne i realistyczne zaprezentowanie przedmiotu czy samochodu.
W przypadku wizualizacji motoryzacyjnej zadanie bywa nawet trudniejsze, gdyż producentom zależy zwykle na podkreśleniu sylwetki, dynamiki i detali projektowanych pojazdów. Nierzadko też wizualizacje motoryzacyjne tworzone są z uwzględnieniem czynników środowiskowych – np. ujęciu pojazdu w deszczu czy mgle, co stwarza dodatkowe trudności. By tworzyć jak najbardziej realistyczne rendery i robić to w możliwie najkrótszym czasie, artyści 3D sięgają po coraz silniejsze procesory graficzne i przy ich pomocy realizują swoje codzienne obowiązki.
Współczesne karty graficzne zapewniają na tyle wysoką moc obliczeniową, że przy ich pomocy można szybko generować trójwymiarowe grafiki, zachwycające realizmem i detalem. Im mocniejszy procesor graficzny, tym większa szansa na wygenerowanie naprawdę imponującego renderu. Wiele do zaoferowania pod tym kątem ma chociażby najnowsza karta graficzna NVIDIA RTX A6000, której możliwości przetestowało już wielu artystów 3D specjalizujących się w wizualizacji motoryzacyjnej.
Źródło: https://blogs.nvidia.com/blog/2023/02/09/david-baylis-auto-designs-rtx/
NVIDIA RTX A6000 – potężna jednostka w ofercie NVIDIA
Karta graficzna NVIDIA RTX A6000 to niezwykle potężna jednostka, którą producent zapowiedział już w 2020 roku. Do oferty trafiła z pewnym opóźnieniem, jednak nie zawiodła stawianych przed nią oczekiwań. Dostosowano ją do potrzeb zgłaszanych przez specjalistów zajmujących się wizualizacją i jednocześnie udoskonalono na wielu płaszczyznach w porównaniu z pierwszą generacją kart RTX. W rezultacie NVIDIA RTX A6000 przenosi renderowanie na zupełnie nowy poziom.
Zaskakuje przede wszystkim 48 GB pamięci VRAM. Do niedawna to właśnie pamięć GPU stanowiła istotną przeszkodę w renderowaniu grafiki, jednak NVIDIA, prezentują swoją RTX A6000 udowodniła, że rezygnacja z jakości, usuwanie geometrii optymalizacja tekstur czy inne znane obejścia, pozwalając użytkownikowi zmieścić kompletny zbiór danych w pamięci GPU, są zupełnie niepotrzebne. Nie ma też konieczności renderowania w dwóch oddzielnych przebiegach – 48 GB pozwala zupełnie zapomnieć o problemach związanych z niedoborem pamięci.
Imponujące możliwości karty zapewniają ponadto 84 rdzenie RT drugiej generacji, 10 752 rdzenie CUDA i 336 rdzeni tenorowych trzeciej generacji. W rezultacie może ona obsługiwać wiele wyspecjalizowanych aplikacji jednocześnie, w tym 4 wyświetlacze 5K oraz dwa 8K. Z takimi parametrami karta NVIDIA RTX A6000 ustępuje miejsca na podium jedynie karcie RTX 6000 ADA, która adresowana jest do najbardziej wymagających klientów, poszukujących rozwiązań, które mogą sprostać największym współczesnym wyzwaniom w zakresie wizualizacji danych, renderingu i designu. Obie karty obsługują aplikacje VR, wspierają rozwiązania z dziedziny AI, a także rozszerzoną rzeczywistość wzbogaconą elementami sztucznej inteligencji.
Wizualizacja motoryzacyjna artysty 3D Davida Baylis. Skonfiguruje scenę i popracuje nad modelem samochodu przed zaimportowaniem go do silnika Unreal Engine, gdzie pracuje nad oświetleniem i cieniowaniem do ostatecznego renderowania.
Źródło: https://blogs.nvidia.com/blog/2023/02/09/david-baylis-auto-designs-rtx/
Jak karta graficzna NVIDIA RTX A6000 wspiera pracę nad motoryzacyjnymi wizualizacjami?
To, co zasługuje na szczególną uwagę w kontekście wizualizacji motoryzacyjnej to przede wszystkim ponad dwukrotnie bardziej wydajny ray tracing (technologia śledzenia promieni w czasie rzeczywistym). W jaki sposób przekłada się to na efekty pracy artysty 3D? Może on w krótkim czasie generować obrazy o bardzo wysokiej wierności odwzorowania.
Wspomnieć należy również o możliwości obsługi przez NVIDIA RTX A6000 ogromnych ilości danych dzięki 48 GB VRAM, co bezpośrednio przekłada się na więcej pamięci GPU. Jest to niezwykle istotne w kontekście wizualizacji motoryzacyjnej czy generalnie grafiki komputerowej, gdyż wraz ze wzrostem rozdzielczości obrazu rośnie zużycie pamięci. Korzystając z NVIDIA RTX A6000 artysta 3D nie musi obawiać się o ograniczenia pamięci, które mogą spowolnić jego pracę. Jest jej wystarczająco dużo, by zapewnić płynne działanie i jednocześnie najwyższy poziom fotorealistycznego renderowania.